سایت آموزشی فرهنگ،آموزش وب،کامپیوتر،خانه داری و آشپزی،طراحی،فتوشاپ،تلگرام،آهنگ،فیلم،برنامه نویسی،فرهنگ 21،گروه آموزشی،کرمانشاه

ماجرای استفاده از موتور پورشه 911 بر روی هواپیماهای ایرباس

با اینجا ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر یکی از تبلیغات پورشه در دهه های گذشته. این تبلیغ مربوط به موتور ۳٫۲ لیتری و تخت ۶ سیلندری است که با کمک توربوشارژر و یا حتی بدون کمک آن نیروی محرکه یک هواپیما را تامین میکرد.

البته در این میان از یک گیربکس کاهنده دور موتور نیز برای افزایش گشتاور استفاده شده است.

مجله انگلیسی اتوکار قدیمی ترین نشریه ی حوزه ی خودروست که از سال ۱۸۹۵ چاپ شده است و رکورد دار چاپ بیشترین آگهی های خودرویی در سراسر دنیاست، خوشبختانه بعضی از این آگهی ها در یک اکانت توییتری اختصاصی قابل دسترسی هستند.

یکی از این موارد مربوط به آگهی جالب و ارزشمندی است که در آن توضیح داده شده چگونه پورشه در طراحی سکان پرواز هواپیمای A310 با ایرباس همکاری کرده است.

9 3 e1519119479454 - ماجرای استفاده از موتور پورشه 911 بر روی هواپیماهای ایرباس

پورشه در این آگهی توضیح می دهد که چگونه مهندسان و طراحان این خودروساز توانسته اند کمپانی ایرباس را تحت تاثیر طراحی های خاص خود ۹۱۱ قرار دهند.

ایرباس به دنبال طراحی سکان پرواز و اتاق خلبانی بود که باعث ایجاد کمترین استرس برای خلبان و خدمه ی پرواز شود.

این خودروساز آلمانی توانست با کمک مجموعه داشبورد و اتاقک پورشه ۹۱۱ ایرباس را متقاعد کند که این مسئولیت را به آن ها بسپارد.

طراحان پورشه ۹۱۱ کارایی و سادگی را به بهترین شکل تلفیق کرده و دید به جلو و خوانایی نشانگر های داشبورد را در بهترین حالت ممکن طراحی کرده اند.

بدین ترتیب مهندسان و طراحان خبره پورشه با بدست آوردن تایید ایرباس، این وظیفه را به نحو احسن برای این کمپانی انجام دادند.

10 1 e1519119499373 - ماجرای استفاده از موتور پورشه 911 بر روی هواپیماهای ایرباس

پورشه در ادامه آگهی می افزاید که اولین اختراع فردیناند پورشه (موسس پورشه) یک موتور تخت ۶ سیلندر هوا خنک مخصوص هواپیما بوده و تز دکترای او نیز درمورد تحقیقاتی است که وی در علوم هوانوردی و آیرودینامیک هواپیما ها انجام داده است.

آگهی دیگری که قصد داریم در ادامه آن را توضیح دهیم مربوط به سال ۱۹۸۰ است.

در این آگهی توضیح داده می شود که پورشه موتور ۶ سیلندر تخت هوا خنک PFM 3200 را برای هواپیما معرفی کرده است.

این موتور جذاب در تعداد اندکی بین سالهای ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ تولید شده است.

در طی سالهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵ کمپانی های پورشه و فلاگموتورن موتور PFM 3200 را بر اساس موتور ۳٫۲ لیتری پورشه ۹۱۱ کررا توسعه دادند.

11 1 e1519119517867 - ماجرای استفاده از موتور پورشه 911 بر روی هواپیماهای ایرباس

موتور هواپیمایی پورشه در هنگام عرضه دارای امکانات پیشرفته زیادی مانند واحد کنترل قدرت تک اهرمی، پمپ روغن و سوخت طراحی شده برای مانور های هوایی، سیستم پاشش سوخت انژکتوری به همراه سیستم تطبیق ارتفاع خودکار و یک توربوشارژر بود.

سیستم توربوشارژر بصورت آپشنال در اختیار مشتری هایی قرار می گرفت که تمایل به داشتن آن را مطرح می کردند.

بیشترین قدرت این موتور که ۲۱۷ اسب بخار بود در سرعت دورانی ۵۳۰۰ دور در دقیقه بدست می آمد. لازم به ذکر است که مدل توربوشارژر قدرتی معادل ۲۴۱ اسب بخار داشت.

با اینکه پورشه بدلیل کمبود بودجه خیلی زود عرصه تولید موتور هواپیما را ترک کرد ولی این موتور روی هواپیما های کوچک محبوبی چون M20L Mooney نصب شد.

12 2 e1519119539175 - ماجرای استفاده از موتور پورشه 911 بر روی هواپیماهای ایرباس

متاسفانه از آنجایی که پورشه در سال ۲۰۰۷ پشتیبانی از این موتور را متوقف کرد، قوای محرکه بیشتر هواپیما هایی که این موتور را داشتند، تعویض شده و مدل های دیگری از موتورهای هواپیما جایگزین شد.

این موتورها به نحوی انتخاب شدند که قطعات یدکی آنها در بازار یافت شده و قابل تعمیر باشند.

به نظر می رسد در حال حاضر تنها وسایل نقلیه ای که توانایی استفاده از این موتورهای خاص را دارند پورشه ۹۱۱ هایی هستند که در مسابقات رالی شرکت می کنند.

The post ماجرای استفاده از موتور پورشه ۹۱۱ بر روی هواپیماهای ایرباس appeared first on دیجیاتو.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 0
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.