عمومی

شورولت بلیزر کلاسیک (Chevrolet Blazer) با پیشرانه برقی معرفی شد + تصاویر

شورولت بلیزر کلاسیک (Chevrolet Blazer) با پیشرانه برقی معرفی شد + تصاویر

شورولت بلیزر کلاسیک با پیشرانه برقی معرفی شد.

یک دستگاه بلیزر K5 مدل ۱۹۷۷ با موتور الکتریکی شورولت بولت تولید شده است. این پروژه نشان می دهد، شاسی بلندهای پرمصرف و قدیمی میتوانند با هزینه منطقی، بازسازی و برقی شوند.

شورولت از پیشگامان تولید شاسی بلندهای لوکس پهن پیکر در امریکا است. بلیزر، یکی از محبوب ترین نمونه های کلاسیک مرتبط با این کلاس خودروها محسوب می شود که در ابتدای تولید، با بدنه دو در و ارتفاع بالا، شهرت جهانی یافت. نسل اول بلیزر K5، سال ۱۹۶۹ معرفی شد و تا سال ۱۹۹۴ با نسل سوم روی خط تولید باقی ماند. مهم ترین دلیل توقف عرضه بلیزر در اواسط دهه ۹۰ میلادی، مصرف سوخت بالا و کاهش علاقه عمومی به خودروهای پهن پیکر بود.

شورولت بلیزر کلاسیک (Chevrolet Blazer) با پیشرانه برقی معرفی شد + تصاویر

نسل دوم بلیزر که بین سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۹۱، نزدیک به دو دهه تولید می شد، بیش از دیگر انواع بلیزر مورد توجه قرار گرفت. ارتفاع سقف این خودرو در حالت استاندارد، ۱/۹۷ متر است و دو متر عرض بدنه فراهم می کند. طول بدنه ۴/۷ متر برای بلیزر نسل دوم، فضای ایده آل صندوق و سرنشینان ارائه می دهد. این خودرو در زمان تولید، هفت نوع پیشرانه داشت که کم مصرف ترین آنها، ۶ سیلندر خطی ۴/۱ لیتری با قدرت ۱۰۵ تا ۱۳۰ اسب بخار و پرمصرف ترین نمونه، ۶/۶ لیتری V8 با قدرت ۲۱۰ اسب بخار بود.

شورولت بلیزر کلاسیک (Chevrolet Blazer) با پیشرانه برقی معرفی شد + تصاویر

شیوع ویروس کرونا (corona)، منجر به تعطیلی نمایشگاه های خودرو امریکا شده است. به همین دلیل، امسال فستیوال خودروهای تقویت شده و سفارشی لس وگاس (SEMA) نیز به صورت مجازی برگزار می شود. نخستین نمونه از مدل های خاص سما ۲۰۲۰، نسخه برقی سازی شده از بلیزر K5 کلاسیک است. بلیزر مدرن با پیشرانه برقی، سال ۲۰۲۱ توسط شورولت تولید خواهد شد و البته ابهت مدل کلاسیک دهه ۷۰ میلادی را نخواهد اشت.

بلیزر K5 انتخاب شده برای این پروژه، قبلا مجهز به موتور ۶/۵۵ لیتری هشت سیلندر با قدرت ۱۷۵ اسب بخار و جعبه دنده دستی سه سرعته بوده است. حالا، پیشرانه ۲۰۰ اسب بخار و ۳۶۱ نیوتن متر شورولت بولت، به جای تجهیزات قبلی وجود دارد و باتری ۶۰ کیلووات ساعت ۴۰۰ ولت در کف صندوق عقب دیده می شود. همچنین، جعبه دنده ۴ سرعته خودکار و ترمزهای بادی (پنوماتیک بدون روغن ترمز) روی بلیزر نصب شده اند.

شورولت بلیزر کلاسیک (Chevrolet Blazer) با پیشرانه برقی معرفی شد + تصاویر

دپارتمان eCrate در شرکت شورولت، محصولات متنوع و عمدتاً کلاسیک این خودروساز را با پیشرانه های برقی و تجهیزات مدرن فنی، بازسازی می کند. مهندسان eCrate، پیشتر یک دستگاه کامارو ۲۰۱۸ را با نام eCOPO، برقی سازی کرده بودند تا قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر داشته باشد. همچنین وانت شورولت C- 10 مدل ۱۹۶۲ هم با موتور برقی ۴۵۰ اسب بخار، سال ۲۰۱۹ معرفی شد.


l
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن